Чудові вислови
Дитина,
яка терпить менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність.
М. Чернишевський
Найкращий
спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.
О.Уальд
О.Уальд
Діти
повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.
Василь Олександрович Сухомлинський
Василь Олександрович Сухомлинський
Будьте
самі і людиною і немовлям, щоб вчити дитину. Вашими
словами ви не обдурите дитини; не слова ваші буде вона слухати, а ваш погляд,
ваш дух, який володіє вами.
Володимир Федорович Одоєвський
Володимир Федорович Одоєвський
Велика
людина - це той, хто не втратив свого дитячого серця.
Мен-цзи
Мен-цзи
Ви
говорите: діти мене втомлюють. Ви праві. Ми втомлюємося, від того що треба
підніматися до їхніх почуттів. Підніматися, ставати навшпиньки, тягнутися. Щоб
не образити.
Януш Корчак
Януш Корчак
Всі
діти світу плачуть на одній мові.
Л. Леонов
Л. Леонов
Завдяки
дітям хочеться жити.
Мухаммед Алі
Мухаммед Алі
"Ні",
сказане із глибокою переконаністю, краще, ніж «так», сказане лише для того, щоб
обрадувати або, гірше того, щоб уникнути проблем.
Махатма Ганді
Махатма Ганді
Уранці,
коли пробуджуєшся, спитай себе: «Що я маю зробити?» Увечері, перше ніж заснути:
«Що я зробив?»
Піфагор
Піфагор
· Не шукайте винних -
шукайте шляхи розв'язання проблеми.
· Не руйнуйте життя,
своє життя власним песимізмом.
·
· Не тримайте в
голові негативні думки.
·
· Не ображайтеся на
весь світ: світ навколо ані поганий, ані добрий. недосконалі ми, люди. Зате ми
живі й реальні.
·
· Не сприймайте
критику на свою адресу як трагедію або особисту образу, краще замислитися над
нею і спробувати подивитися на себе збоку.
·
· Не варто палко
бажати того, що є в інших, варто просто цінувати те, що маєте Ви - це вдається
тільки щасливим людям.
·
· Не переживайте
заздалегідь за майбутнє. Викиньте з голови всі негативні спогади про минуле.
Насолоджуйтеся сьогоденням.
·
· Не переживайте після
невдачі або провалу, а сміливіше починайте все спочатку.
·
· Не спілкуйтеся з
занудними людьми. Знайдіть собі хороших, доброзичливих радників. У будь-якому
колективі знайдеться педагог “золотого віку”, який може стати Вашим діловим порадником.
·
· Не ідеалізуйте світ
і людей навколо. Не очікуйте, що вони зміняться: таке навряд чи станеться. За
необхідності змінюйтеся самі - це набагато реальніше й надійніше.
·
· Не переживайте,
якщо щось не вийшло у досягненні своєї мети, а просто скажіть собі: “Я зробив
усе, що від мене залежало, і навіщо переживати за те, що від мене не залежить і
чого я змінити не можу?” - і з оптимізмом рухайтесь далі!
ля уАфоризми
· Гарний учитель може навчити інших навіть тому,
чого сам не вміє. Тадеуш Котарбинський
· Секрет викладання в тому, щоб показати, що ви
все життя знали те, про що прочитали вчора ввечері.
· Є вчителі, яких нічому не можна навчити. Бел
Кауфман
· Гарний лише той учитель, у якому ще не вмер
учень. Тойшибеков Бауржан
· З уроків деяких педагогів ми витягаємо лише
вміння сидіти прямо. Владислав Катажинський
· Кого боги хочуть покарати, того вони роблять
педагогом. Сенека Старший
· Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, але
всяка людина – твій учитель. Східна мудрість
· На питання, як учням досягти успіхів,
Аристотель відповів: “Доганяти тих, хто спереду, і не чекати тих, хто позаду.”
· Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо
в цей же час ретельно не вчаться самі. Алі Апшероні
· Посередній учитель розповідає, гарний учитель
пояснює, чудовий учитель демонструє, а геніальний – надихає.
· Якби всі вчилися тільки на помилках, то нікуди
було б подіти педагогів. Сергій Лузан
· Якщо вчитель має тільки любов до справи, він
буде гарним учителем. Лев Толстой
· Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути
вчителем. Конфуцій
· Ті, у яких ми вчимося, правильно називаються
нашими вчителями, але не всякий, хто вчить нас, заслуговує це ім‘я. Йоган
Вольфганг Гьоте
· Учитель – людина, яка може робити важкі речі
легкими. Ральф Волдо Емерсон
· Учитель те подарує вам, що знає й уміє сам.
Георгій Александров
· Учитель потрібен дурню, учню потрібен Майстер.
Бі Дорсі Орлі
1. Більшість вчителів витрачають час на питання,
покликані встановити, чого учень не знає, а справжнє мистецтво постановки
питання полягає в тому, щоб з’ясувати, що учень знає або здатний пізнати.
Альберт Ейнштейн (1879—1955, німецький фізик)
Альберт Ейнштейн (1879—1955, німецький фізик)
2. Без прикладів неможливо ні правильно вчити, ні
успішно вчитися.
Луцій Юній Модерат Колумелла (4—близько 70, давньоримський письменник і агроном)
Луцій Юній Модерат Колумелла (4—близько 70, давньоримський письменник і агроном)
3. Викладачам слово дане не для того, щоб
присипляти свою думку, а для того, щоб будити чужу.
Василь Ключевський (1841 — 1911, російський історик)
Василь Ключевський (1841 — 1911, російський історик)
4. Вихователем і вчителем треба народитися, а їм
керує природжений такт. Поганий учитель підносить істину, хороший вчить її
знаходити. Найважливішим явищем в школі, самим повчальним предметом, самим
живим прикладом для учня є сам учитель.
Адольф Дістервег (1790 — 1866, німецький педагог)
Адольф Дістервег (1790 — 1866, німецький педагог)
5. Всьому, що необхідно знати, навчити не можна,
вчитель може зробити тільки одне — вказати дорогу.
Річард Олдінгтон (1892—1962)
Річард Олдінгтон (1892—1962)
6. Вся гордість учителя в учнях, в зростанні
посіяних ним зерен.
Дмитро Менделєєв (1834—1907, російський хімік)
Дмитро Менделєєв (1834—1907, російський хімік)
8. Вчителі, яким діти зобов’язані вихованням,
поважаніші, ніж батьки: одні дарують нам тільки життя, а інші — добре життя.
Аристотель (384—322 до н. е., давньогрецький філософ і вчений)
Аристотель (384—322 до н. е., давньогрецький філософ і вчений)
10. Давай настанови тільки тому, хто шукає знань,
виявивши своє невігластво. Роби допомогу тільки тому, хто не вміє виразно
висловити свої заповітні думи. Навчай тільки того, хто здатен, дізнавшись про
один кут квадрата, уявити собі решту три. Конфуцій (бл. 551 —
479 до н. е., давньокитайський мислитель)
Учитель
творить Людину. Ці мудрі й ваговиті слова можна сказати тільки про матір і
батька.
Працю
вчителя ні з чим не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину
бачить плоди своїх турбот. Сталевар через кілька годин радіє з вогненного
потоку металу — це вершина його мрії; орач, сіяч, хлібороб через кілька місяців
милується колосками і жменею зерна, вирощеного на полі... А вчителеві треба
працювати роки і роки, щоб побачити предмет свого творіння; буває минають
десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив; нікого так
часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя; ні в якому ділі помилки і
невдачі не приведуть до таких тяжких наслідків, як в учительському. Учитель
зобов'язаний перед суспільством, перед твоїми батьками працювати тільки добре;
кожна крихта твоєї людської краси — це його безсонні ночі, сивина, неповоротні
хвилини його особистого щастя — так, учителеві часто буває ніколи подумати про
себе, бо він змушений думати про інших, і це для нього не самопожертва, не
покірливе підкорення долі, а справжнє щастя особистого життя.
В.
О. Сухомлинський
Вихователь
— це особа, яка за дорученням народу має повсякденний доступ до найдорожчого
народного багатства — розуму, думок, почуттів дітей, підлітків і юнацтва. Перед
ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть,
з другого — багатство народу, його майбутнє, його надія — молодо покоління.
Вихователь творить найбільше багатство суспільства — людину. В цьому творенні
найголовнішим є вміння знайти в моральних цінностях нашої Вітчизни і всього
людства те, що треба вкласти в юні душі. Визначивши, що треба вкласти в юні
душі, вихователь замислюється над тим, як настроїти своїх вихованців на
сприйняття моральних цінностей.
В.
О. Сухомлинський
...У
наших руках — найбільша з цінностей світу — Людина. Ми творимо Людину, як
скульптор творить спою статую з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї
мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього
зайвого.
В.
О. Сухомлинський
Нема
в світі більш гуманних професій, ніж фах лікаря і педагога. До останньої
хвилини бореться лікар за життя людини, ніколи він не дасть відчути хворому, що
його стан здоров'я поганий чи навіть безнадійний. Це азбучна істина лікарської
етики. Ми, вчителі, повинні розвивати, поглиблювати в своїх колективах нашу
педагогічну етику, стверджувати гуманне начало у вихованні як найважливішу рису
педагогічної культури кожного вчителя.
В.
О. Сухомлинський
Велика
виховна сила школи народжується там, де у людини, перед якою тільки
відкривається життя, є улюблений учитель.
В. О. Сухомлинський
Учителя
не випадково називають високим іменем народний. Його мудрість творить ту
складну річ, яку прийнято називати наступністю поколінь.
В. О Сухомлинський
Збагнімо
ці слова, Учителю! Ми горимо і згоряємо в ім'я того, щоб єднати людей узами
добрих побажань. Щоб людині хотілося жити від того, що поряд з нею живуть люди.
В. О. Сухомлинський
Програми
в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні
вчителі. Школа — це передусім учитель. Особистість учителя — наріжний камінь
виховання.
В.О. Сухомлинський
...Пізнання
дитиною світу починається з пізнання людини, а людина відкривається перед
дитиною в образі матері, батька і вчителя.
В.О. Сухомлинський
Без
особистості педагога — авторитетної, незламної, непохитної в очах вихованців —
ідеал перетворюється в покинутий прапороносцем прапор, що лежить мертвим
шматком тканини. Корінь багатьох бід виховання саме й криється на тому, що
часто вихованця закликають іти за прапором в той час, як цей прапор ніхто не
несе. Бути прапороносцем ідеалу, нести на своєму прапорі вогонь ідеального —
ось у чому секрети педагогічного авторитету.
В.О. Сухомлинський
...Улюбленим
учителем підлітка, юнака, дівчини стає той, хто щодня відкривається перед
допитливим юним розумом і полум'яним серцем якоюсь новою гранню. Якщо ви хочете
бути улюбленим учителем, турбуйтесь про те, щоб вихованцю вашому було що у вас
відкривати. Якщо ж ви кілька років один і той самий, якщо день, що минув,
нічого не додав до вашого багатства, ви можете стати осоружним і навіть
ненависним.
В.О. Сухомлинський
Як
вогню бійтеся інтелектуального окостеніння. Серця і розум юнацтва можна
завоювати в наші дні тим сплавом моральної краси й інтелектуального багатства,
який відкриває перед юнацтвом все нові й нові якості людини.
В.О. Сухомлинський
Вчитель
— це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він
пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.
В.О. Сухомлинський
Не можна
уявити собі місії вихователя без багатого життя в світі книг. Бібліотека
вчителя, що поповнюється з тижня на тиждень,— це джерело думки, моральної
енергії. Знання, взяті з книг, стають його власним багатством, його сумлінням.
Справжній учитель переживає знання як радість особистого прилучення до
духовних багатств, створених людством.
В.О. Сухомлинський
Учитель
готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого
фаху і технологія нашої праці.
В.О. Сухомлинський
...Щоб
відкрити перед учнями іскорку знань, учителю треба ввібрати море світла, ні на
хвилю не відходячи від променів вічно сяючого сонця знань людської мудрості.
В.О. Сухомлинський
Є дуже
цікава закономірність педагогічної праці: передача знань не відбувається
прямолінійно — ось це учитель сьогодні взнав і ось це він передає своїм
вихованцям. Убоге й обмежено життя школярів, учитель яких покладається лише на
те, що напередодні уроку ніде і візьме те, що необхідно віддати, передати.
В.О. Сухомлинський
Виховує
все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди. З них на першому
місці — батьки і педагоги.
А. С. Макаренко
Я
вважаю, що виховання є вираз політичного кредо педагога, а його знання є
допоміжними.
А. С. Макаренко
Раніш,
ніж ви почнете виховувати своїх дітей, перевірте вашу власну поведінку.
А. С. Макаренко
Ніякі
рецепти не допоможуть, якщо в самій особі вихователя є великі хиби.
А. С. Макаренко
Чому
повинні бути недоліки? Хто це вигадав: «Ось мої недоліки, ось мої позитивні
риси». Актив — пасив, і всі задоволені. Недоліки о, позитивні риси є — все, як
належить. Я вважаю, що педагог не повинен допускати ніяких недоліків, і наші
учні не повинні думати, що вони мають право на недоліки. Ми повинні вимагати
від людини ідеальної поведінки (інша річ, що ми не завжди її досягаємо). І тоді
буде якесь наближення до ідеала.
А. С. Макаренко
Виховання
такого дисциплінарного тону буде успішним тільки тоді, якщо само керівництво
подає приклад у цьому ж напрямі. Якщо, наприклад, колектив у строю або групою
вирушає куди-небудь пішки, а начальник закладу або педагоги користуються
екіпажем або машиною, то можна наперед сказати, що ніякий особливий
дисциплінарний тон не буде вихований.
А. С. Макаренко
Потрібна
маленька монографія на таку тему, як вплив одягу вчителя на характер учнів, вплив
міміки вчителя на виховання характеру учня. Все це найдрібніші деталі, які
вимагають уваги. Адже навіть Гоголь у своєму «Ревізорі» звернув увагу на те, що
інший вчитель таку фізіономію скорчить, що хоч святих винось.
А. С. Макаренко
Я
повинен бути естетично виразним, тому я жодного разу не вийшов з непочищеними
чобітьми або без пояса. Я тож повинен мати якийсь блиск, в міру сили та змоги,
звичайно. Я теж повинен бути таким радісним, як колектив. Я ніколи не дозволяв
собі мати сумне обличчя. Навіть, коли в мене були неприємності, коли я хворий,
я повинен уміти не виявляти цього перед дітьми.
А. С. Макаренко
Я без
жалю звільняв прекрасних педагогічних працівників тільки тому, що вони завжди
якусь журбу розводили. Доросла людина в дитячому колективі повинна вміти
гальмувати, приховувати свої неприємності.
А. С. Макаренко
...Метод
наслідування у вихованні має велике значення. Як же дитина вас наслідуватиме,
якщо ви будете весь час з кислою фізіономією, з таким виглядом, ніби ви
жертвуєте вашим життям.
А. С. Макаренко
...Які
б ви не були ласкаві, цікаві в розмові, добрі й привітні, які б ви не були
симпатичні в побуті та на відпочинку, якщо ваша робота супроводиться невдачами
й провалами, якщо на кожному кроці видно, що ви своєї справи не знаєте, коли
все у вас кінчається браком або «пшиком»,— ніколи ви нічого не заслужите, крім
зневаги, іноді поблажливої й іронічної, іноді гнівної й нищівно ворожої, іноді
настирливо шельмуючої.
А. С. Макаренко
Всі
суперечки, що були у мене з педагогами і з старими наркомосівськими
працівниками, і виникали з такого уявлення про пару — учитель плюс учень.
Повторюю — такої пари немає. А що є? С школа, організація, колектив, загальний
стиль всієї роботи.
А. С. Макаренко
Складна
робота вчителя, в його праці потрібне гаряче серце. Він керівник без
претензії на владу, друг без панібратства, порадник без нотацій, вишка, куди
піднімає він свого вихованця, щоб разом озирнути світ дитячими очима,
розміркувати по-дорослому. Якої поваги гідна людина, що вміщує в собі душу
дитини, підлітка і юнака!
|
С.П.
Титов
|
Його
справа найважча, навіть дива не здужає. Поглянь, одна сильна людина перед
вихованням однієї дитини виявляє слабкість. А він цілій групі дітей дає
знання і виховує їх, що можна з цим зрівняти!
|
Алішер
Навої
|
Друга
мета твоя на тій путі — Достойного учителя знайти.
|
Алішер Навої
|
Лише
той Учитель, хто живе так, як навчає
( Г. Сковорода)
Дитина - вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси -
могутність і безмежність
(Ш. Амонашвілі)
Посередній учитель розповідає,
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає.
Минуле належить історії, майбутнє - це таємниця, а ця мить -
подарунок. Ось чому цю мить називають сьогоденням.
Ваша сила - віра в себе. Ваша свобода - відповідальність за власний
розвиток. Ваші здібності - культура само створення.
(А. Смоловик)
Учитель, який хоче
мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів,
покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на
уроці.
Справжній педагог
повинен працювати на майбутнє.
Щоб бути Великим -
треба бути людиною
Великої ідеї та
великого характеру
Серце віддаю дітям.
В. Сухомлинський
Людина має відповідати за інших, діяти разом у напрямку досягнення
мети
Д. Брюннер
Немає нічого що не
долалось би працею
Розум являє собою
суму найкращих наших почуттів
П. Шеллі
Роби велике не обіцяючи
великого. Піфагор
Ми навчаємося не
для школи, а для життя.
Сенека Молодший
Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
Гордон Драйден
Мозок людини здатен
учитися все життя -
з моменту народження
до самої смерті.
Гордон Драйден
Нехай учитель поспішає
до дітей, радіє кожній зустрічі з ними,
тоді й діти поспішатимуть
у школу і щиро радітимуть
кожній зустрічі
зі своїм учителем.
Ш. Амонашвілі
Мудра людина не робитиме
іншим
того, чого вона
не бажає, щоб зробили їй.
Конфуцій
Конфуцій
Прокладай шлях до розуму людини через її серце.
Ф.Честерфілд
К.Федін
Вчаться у тих, кого
люблять.
Ти можеш!» - повинен
нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» -
повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» - повинен
повірити в себе учень.
В.Шаталов
В.Шаталов
Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог
уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня
Наші знання - це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
Наші знання - це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
М.Ебнер-Ешенбах
Учитель - бджілка, знання учнів - мед.
«Урок - перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати
мислителем»
Г.О. Пуліна
Г.О. Пуліна
Ніщо велике ніколи не
було досягнуто без ентузіазму.
Скільки б ти не жив,
усе життя слід навчатися
Сенека
Сенека
Хто навчається без книги, той черпає воду решетом.
Пам'ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен із нас.
Гордон Драйден
Виживає не сильніший і не розумніший,
а той, хто най
краще реагує на зміни, що відбуваються.
Гордон Драйден
Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли
діє.
А.Франц
А.Франц
Якщо ти віднайдеш у
своєму серці
турботу про когось
іншого, ти досягнеш успіху.
Мая Ангелоу
Найперше, що має
зробити вчитель, -
це розвинути в
учня дух допитливості.
Д.Менделєєв
Інноваційна діяльність - це гарно організована, раціональна і систематична робота П.Друкер
Творчість - це
не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не
усвідомлена нами
Г. Іванов
Учитель - це людина,
котра вирощує
дві думки там,
де раніше зростала одна.
Е.Хоббард
Завдання школи - навчити жити. Ми повинні ви ховати Людину,
здатну створити своє особисте життя
П.Блонський
П.Блонський
Будь найкращим, набувай
багатства, але залишайся скромним.
Гордон Драйден
Творчості, як і
будь-якої діяльності, можна навчитися.
Г.Апьтшуллер
Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя
Дитина - це явище в нашому житті, а не випадковість.
Ш.Амонашвілі
Успіх приходить до
того, хто робить те, що найбільше любить.
М.Форбс
Найголовніша формула
успіху -
знання «як
поводитися з людьми».
Т.Рузвельт
Авторитет приходить від розуму, а не розум від авторитету.
Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе.
Конфуцій
Навчання - це зміна здивування розумінням.
В.Кротов
Дитина - це дзеркало морального життя батьків
Розум не має ціни, а виховання кордонів
Всередині нас криються
потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей
потенціал
Мартін Лютер Кінг
Кожна людина має
відчути, що вона мусить
знайти свою життєву
місію
Мартін Лютер Кінг
Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними
в дитинстві.
Ш.Амонашвілі
Ш.Амонашвілі
Розум являє собою суму
найкращих наших почуттів.
П. Шеллі
П. Шеллі
Немає коментарів:
Дописати коментар